Spiga

Geriausi visų laikų filmai. Dvi svarios nuomonės (II dalis)

Pradėsiu klausimu: Kaip galima pasitikėti įtakingu vadinamu sąrašu, kuriame Karibų jūros piratai užima 9-ą vietą (Transformeriai - 14-ą): movies.yahoo.com.
Dėkui Dievui, IMDb dar nespėjo visiškai apsėsti vaikai ir paaugliai. Tai vis dar gana patikimas šaltinis surasti gerą filmą. Ir dar vienas dalykas, verčiantis mane pasitikėti IMDb skoniu (jei galima taip apibūdinti šimtų tūkstančių žiūrovų skonį) - kritikų nurodyti filmai IMDb reiting užima gana aukštas vietas. Tai dar nėra visai sugadinta vieta. Einam prie sąrašo:










IMDb 7-12 vietos
TSPDT 7-12 vietos


IMDbTSTDPFilmasTSTDPIMDbFilmas


7144One Flew Over the Cuckoo's Nest (Milosz Forman, 1975, JAV)1241The Searchers (John Ford, 1956; JAV)


8332Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (George Lucas, 1980, JAV)8
10Shichinin no samurai / Seven Samurai (Akira Kurosawa, 1954, Japonija)


920
Casablanca (Michael Curtiz, 1942, JAV)9n/dTokyo Story (Yasujiro Ozu, 1953; Japonija)


108Shichinin no samurai / Seven Samurai (Akira Kurosawa, 1954, Japonija)10222Sunrise (F.W. Murnau, 1927, JAV)


11110Star Wars (George Lucas, 1977, JAV)1177Singin' in the Rain (Stanley Donen / Gene Kelly, 1952, JAV)


6n/d. 12-as tarp geriausių XXI a. filmų
The Lord of the Rings: The Return of the King (Peter Jackson, 2003, JAV)16Bronenosec Potemkin (Sergei Eisenstein, 1925; Rusija)

Turim dar vieną lyderį - Septyni samurajai. Buvau pasiskolinęs, bet diskas buvo subraižytas, tai pažiūrėjau gal ketvirtį.
Turiu prisipažinti, kad iš kritikų sąrašo nemačiau normaliai nė vieno filmo. Tokio Story IMDb paskyrė lygiai 8 balus, bet pritrūko balsuotojų, kad patektų į sąrašą.
Skrydis virš gegutės lizdo visais laikai buvo kultinis filmas, tad apie jį nieko daugiau nepasakysiu, nebent tai, kad paskui jį buvo sukurtas visai neblogas filmas Girl, Interrupted.
Cha, nemačiau nė vienos Žvaigždžių karų serijos. Kiek mačiau reklaminių filmukų apie jį, nė vienas nesužavėjo. Nujaučiu, kad reklamose būdavo išryškinami vaizdo efektai. O asmeniškai man tai menkiausias faktorius.
Kasablanka - nerealus filmas. Ir turbūt pats seniausias, kuriuo iš tikrųjų mėgaujuos. Žiūrėjau tris kartus ir progai pasitaikius dar pažiūrėčiau. Meilė, politika, atsidavimas tėvynei, kyšininkavimas - jame viskas telpa. O žiūrint pirmą kartą iki paskutinės akimirkos nėra aišku, kuo viskas baigsis. Va čia tai filmas! Ypač gražu, kai tų laikų mada filmuojant Ingrid Bergman apie ją sukuriamas neapsakomas švytėjimas - atkreipkit dėmesį.
Dar viena detalė - prisiminęs Roberto minėtus trisdešimt scenarijų, pamąsčiau, kad nepasakyčiau dabar nė vieno, kuris būtų panašus į Kasablanką.
Robertai, kur tu????

5 komentarai (-ų):

Anonimiškas

2008 m. kovo 7 d. 10:19

Hmm.. o aš dar nemačiau Kasablankos... Sako geriausias, tai gal verta pamatyti?

Mindaugas

2008 m. kovo 7 d. 19:08

Jei myli kiną apskritai, tai tikrai nepasigailėsi :)

Robertas

2008 m. balandžio 8 d. 15:39

Būna taip kad filmai kultiniais tampa ne todėl, kad jie yra nepaprastai aukšto meninio lygio, o tiesiog pasirodo savo vietoj ir tinkamu laiku. Kasablanka tikrai vienas iš kultinių amerikiečių filmų, bet man tas amerikoniško gyvenimo modelis nėra jau toks artimas. Geriau jau Bunuelio Viridiana ar De Sikos Dviračių vagys. Rekomenduoju ištroškusiems kinomanams.

Mindaugas

2008 m. balandžio 15 d. 13:40

Nesuprantu, Robertai, kur tu ten amerikietiško gyvenimo modelį įžvelgei.

Robertas

2008 m. lapkričio 4 d. 13:46

Gal nevisai tiksliai išsireiškiau, turėjau galvoje ne filme vaizduojamą amerikietiško gyvenimo modelį, bet holivudišką filmo pastatymo modelį labiausiai artimą amerikiečiams t.y. žiūrovui kuris, filme mato daugiau ar mažiau tik siužetinę liniją.
Man labiau patinka seni (nespalvoto kino laikų) filmai kuriuose matosi to laikotarpio kultūrinis - istorinis veidas. Tai galima rasti senuose italų ar prancūzų filmuose. Pvz. kokio nors XX a. pradžios prancūzų vynuogių augintojo, ar italų darbininko šeimos istorija, savotiškas poelgių naivumas, per daug neįmantri siužetinė linija daug pasako apie to laiko visuomenę jos aktualias problemas. Tokiam kine dažnai net ir nereikia ieškoti aukštojo meno, jis juk buvo skirtas plačiai visuomenei,o kiekvienas režisierius savaip mėgino prasibrauti į žiūrovo širdį. Tas "savaip" man ir brangiausias. O Kasablanka tai jausminga istorija sukalta pagal visas holivudo taisykles. Geras scenarijus, garsūs aktoriai, geri dialogai (holivude dialogai dažnai kuriami atskirai) ir 100 procentų sėkmės. Tikrai nesakau, kad Kasablanka blogas filmas, man jis irgi patiko, tik pačiu geriausiu nelaikyčiau.